Idag är det min födelsedag! Dagen har bjudit på strålande sol och trevligt sällskap. Jag gjorde två tårtor. Eller en jordgubbstårta och en kladdkaka som jag hade grädde på dekorerat med blåbär och jordgubbar. Jag fixade mig även en rejäl blombukett i form av lite vildvuxet från rabatten, syrener och rabarberblad. Den blev så rejäl så endast en 10-liters hink kunde agera vas.



Blev marsankräm, mosade banader, sylt, grädde och jordgubbar som fick ge smak åt denna. Bottnarna gjorde jag själv igår. HAde gärna haft mer jordgubbar i tårtan men fick tag i dom så sent så de fick vara endast överst.





Lupinerna har vuxit rejält på höjden och blommat ut medan jag växer med rakt framåt :) (bilden på mig är tagen av Emilia)

Vad är det med kvinnor och Ittala? Inte vet jag, men två av presenterna bestod av något från Ittala och det passade mig utmärkt!

Liknande inlägg

5 kommentarer

Linnea

29 Jun 2011 09:55

Hahaha, ja vad bra att du förstår dig på det där med Iittala ;)

Linnea

30 Jun 2011 12:42

Tårtan såg galet god ut!!!

Linnea

30 Jun 2011 12:43

Hoppas du sparar en bit tills jag kommer hem? :)

SANDRA-EN JÄVLIGT GRYM BLOGG!

30 Jun 2011 13:08

grattis :D

Anneli

30 Jun 2011 14:01

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/torsdag-dagens-blogg-4.html#comment

Kommentera

Publiceras ej