Föe någon dag sedan gjorde jag en trolldeg (eller play-doo - 1 dl vatten, 1 dl salt, 2 dl mjöl och 1 msk olja). Vi gjorde lite saker som vi sedan torkade i ungen i en timme på 100 grader och sen fick de torka ytterligare över natten. Vi målade dem sedan med vanliga vattenfärger.. Här är mina och Emilias skapelser :

Jag funderar på att limma fast pärlsocker och lacka kanelbullen lite men är lite rädd att någon inte kommer att kunna låta bli sockret då. Man skulle även kunna limma fast ett bullpapper..



Liknande inlägg

3 kommentarer

Linnea

29 Mar 2012 09:02

Åh vad verkligt det ser ut! Vad roligt för Emilia :D

camilla

29 Mar 2012 09:33

Fantastiskt coola ju.. jag har sytt en massa, men det här var coolt o verkligen verklighetstroget... Kan bli smakade på :)

Louise

29 Mar 2012 19:26

Villen häftig ide!! Suveränt ;)

Detta måste jag lägga på minnet.



Kram

Kommentera

Publiceras ej