Lusten till att teckna eller måla har kommit krypandes senaste dagarna. Kanske är det lugnet och att jag många kvällar ägnat mig åt att göra ingenting - tagit det lugnt, lyssnat på musik, bläddrat i tidningar osv.. Men när jag känner suget så är det inte så bara. Innan jag vet vad jag ska göra har ofta klockan blivit för mycket eller så halusiges försvunnit. Idag gjorde jag det enkelt för mig och använde mig av barnens turschpennor och baksidan av ritpapperblocket. Så på 5 min hade jag i alla fall fått något gjort och nu är jag sugen på mer - kanske öppna floran och målar lite blommor imorgon :-) kanske blyerts, kanske akvarell eller så svart med turschpennor. Här är dagens skiss; 
 

Liknande inlägg

2 kommentarer

På Selmas gata

09 Jul 2013 20:39

Åh! Vad duktig du är!! Jättefin! Jag önskar att jag också kunde måla annat än streckgubbar:) //Tanja

Mamma

10 Jul 2013 23:27

Jättefint som vanligt!

Kommentera

Publiceras ej