Har just gjort en middag med en god torsk! 

Sås
1 dl créme fraiche
1 dl matgrädde
I burk créme bonjour taco (100gram)
2 msh chilisås
Salt, vitpeppar, lite vitlök

Fisk: block av torsk (jag hade ett block, 400 gram för 2 vuxna och 2 barn) 

Ost till gratinering

Kokt potatis och morotsstavar (tycker jag passar bra) 

Rör ihop såsen och lägg över torsken i ugnssäker form. Jag hade ugnen på 200 grader! Ca 15 min om den är tinad. I slutet la jag på riven ost! Serverades med potatis och morötter :-) 

Barnen gillar denna fisk! Yngsta äter massor med sås tillsammans med fisken och lite mosad potatis (bara för att hon älskar när allt är såsigt) den äldre väljer att äta fisken utan sås (hon skrapar bort det godaste) och jag äter förstås av allt men gärna med mycket sås!! :-) 

Liknande inlägg

1 kommentarer

Cammi

20 Feb 2014 19:57

Det är den här torsken du pratade om att de får på skolan? Ska absolut testa den tycker det är svårt att få torsk god :-)

Svar: Ja precis det är Maria i skolköket som står för dagens inspiration :-) har ätit och gjort olika varianter av denna så just créme fraiche och någon typ av mjukost gör det väldigt krämigt och bra den kannan smaksätta på olika sätt - igår var det apelsin och chili i skolan och jag valde att testa med tacosmak på osten. Purjolök och dill är också gott att smaksätta med :-)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej