Det kliar i fingrarna! Det absolut fulaste i huset är nog tvättstugan (delad plats med ena badrummet). Eftersom man tvättar en del och dessutom kommer ut från duschen och bastun där så hade den gärna fått vara nåde praktiskt och snygg. Vi får de när vi tar tag i den, första prio är väl att rensa upp där. Just nu har vi allt möjligt där så det kommer underlätta vidare funderingar om det inte är så mycket onödigt där inne. Mina första tankar är väl att känslan ska bli mer lugn och harmonisk genom mer dold förvaring. En torktumlare kommer underlätta torkningen och för mig tar diskhon upp onödig plats men det är ännu under diskussion :-) kanske en garderob för lakan och handdukar och så plats för smutstvätten .. Ja, inte så mycket mer noggrant än så men vita väggar hade ljusat upp den lilla tvättstugan, så det valet känns faktiskt givet. Abrakadabra.. Städa och rensa först var det visst.. 

Lite bilder från Ikea; 


Har ni några tips i för kommande planering av tvättstugan? Eller om man tänker ytan som en relax men tvättmaskin ;-) vad behöver vi? Vad behöver bi inte? 


Liknande inlägg

1 kommentarer

cammi

04 Feb 2014 13:42

Tänk på vad du använde i tvättstugan när ni bodde i lägenhet? Jag vill ha en torktumlare och inte för mycket avlastningsyta då jag vet vad som händer med såna ytor i vårt hus :-)

Svar: Ja det är ju en smart tanke! Tvättmaskin, torktumlare och yta för att vika tvätt använde jag där och annars saknar jag förvaring för lakan osv och ja städskåp måste vi också ha där. Tråkig förvaring men någonstans måste man ju ha dammsugaren ;-)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej