I torsdags när jag skulle göra en tårta gick det sådär. Basen på tårtan är en kladdkaka och denna blev riktigt hörd på kanterna och helt rinnig i mitten. Den var lös även när den svalnat.. Så jag bestämde mig för att göra en ny.. Sänkte ugnstemperaturen och lät kakan vara i längre i ugnen denna gång.. 

Men vad gör man av en misslyckad kladdkaka? Smaken var det ju inget fel på ;-) jag kom på att jag kunde sätta kladdkaksröran i portionsformar istället! Blev ca 8 st. Jag lät de vars i ugnen en stund mest för att de skulle smälta ihop lite bättre i formarna. Dagen efter när jag på kvällen hade främmande så satte jag på grädde och bär! Chokladigt, mäktigt, sött, gott.. ! Själv tycker jag det blir ganska fint med efterrätter som ser eras i portionsformar så detta kanske jag gör fler gånger. 

Tårtan till jobbet blev också klar och bra efter andra försöket! 




Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej