Helgen innan advent är det ju så gott som lagligt att pynta så att man med säkerhet vet att det är fint hemma till första advent.. eller hur?! Vi var på IKEA i lördags och köpte julgranskulor, eller pumlor, som vi sägger i norrland! Riktigt nöjd med de olika nyanserna som de hade..
 
Min mamma var förbi idag och frågade om jag ville ha en gammal trälåda, behövde hon fråga? Självklart vill jag ha en sån (en till..) Och även denna mjölkkanna som syns på bilden följde med.
Söndagen har varit sådär mysig så som söndagar ska vara (återhämtning efter IKEA) bakat, eldat, fixat lite, druckit kaffe..
Det är för tidigt för gran, till och med för mig, så därför får pumlorna vara i denna glasvas/burk. Tänkte kanske ha en blomma i den men det är en spricka i botten så¨vatten i denna är inte att rekommendera. Det blir nog en blandning av dessa färger i år.. kan inte bestämma mig för en metallisk kulör så därför kör jag på alla möjliga!
Min minsta stjärna!
 
 
 
 
julen2014, julpynt, pumlor,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Ida

24 Nov 2014 14:06

Åh! Vart har du köpt den där fina burken att ha kulorna i? Är precis en sån jag är ute efter till mina kulor. :D

Svar: Jag fick den förra året av några arbetskamrater. Var då en sorts växt med lite mossa i.. Så med lite öppna ögon kanske du kan hitta någon liknande i en blomsteraffär. :)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej