Efterbilderna:
 
 
En bredare spishäll..
 
Lite kort om köket:
 
Eftersom jag älskar att baka ville jag få mer yta för att kunna lasta upp alla ingredienser, placera ut flera plåtar mm. Frysen är flyttad och så finns det inte längre någrot skafferi (något vanligt högskåp) ¨på så sätt fick vi betydligt mer bänkyta än tidigare. Vi har även valt att ha lite mindre köksskåp (kvadratiska) som är placerade lite högre upp än vad vi hade tidigare. Detta var för att skapåa mer rymd och en luftigare känsla.
 
Golvet är ett vinylklickgolv från Tarkett. Köket är ett epoq-kök (säljs av Elgiganten). Både diskho och bänkskiva är Avonite. Tapeten är från kollektionen Scandinavian designers,  Kökshandduken från Ferm Living (viktigt), köksbordet och stolarna är ärvda från min farmor och stringhylla är nyproduktion och beställd från designonline. Klockan på hylla är ärvd från farmors bror. Klockan ska jag dock ta bort då den inte passar men än så länge får den vara kvar tills jag hittar en ny. I burken finns årets första hemmagjorda saffranskakor och favorithjorten är från Hemtex. Favoritljuset just nu är nog det vita enkla blockljuset som jag har ställt i en vas från Lagerhaus.. (se bilden längst ner)
 
Det är en del saker kvar att göra, vi tar saker lite eftersom (beroende på egen ork och beroende på hur snälla barnen är ;-)) och´lite tomt är det kanske ännu..
 
"I det enkla bor det vackra", som Ernst skulle sagt ;-)
 
Nå vad tycks? Skulle vi ha behållt det gamla 70-talsköket?? ;-) Kul att för en gåns skull kunna visa upp lite egna bilder. Eftersom datorn är värdelös så drar jag mig för att ta bilder med kameran. Känner mig nästan tvungen att byta mobil bara för att min kamera i den är värdelös (Iphone 4S)
 
Hoppas ni har en trevlig vilosam söndag!!
 
 

Liknande inlägg

5 kommentarer

68:an

02 Nov 2014 15:47

Helt rätt att byta ut det gamla köket. Blev mkt mer luftigt och så mycket mer RETRO!!! Det gillar jag ;)

Svar: En blandning mellan nytt och gammalt - modernt och retro ;-)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Jenny

02 Nov 2014 18:15

Sååå snyggt och vilken skillnad! :)

Svar: Tack :-)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Sara

08 Nov 2014 12:38

Fint kök 😀
Vad heter golvet ni har i köket?

Svar: Det är Tarketts vinylklickgolv. tror det heter light beige oak men är inte helt säker :) Är väldigt nöjd då det har lite struktur, känns varmt och är ett ljust golv utan att man upplever färger för kall.
Inredning och sött! - en samling inspiration

Anonym

16 Apr 2015 09:13

Såå fint😀! Vad är det för kakel ni har? Vit fog?

Svar: Tack! Det är ett ganska vanligt kakel som finns på många ställen. Vit fog har vi!
Inredning och sött! - en samling inspiration

Elin

09 Feb 2016 20:56

Hej. Ni har ett super snyggt kök!

Hur funkar det för er med avonite skivan? :) Vi är sugna på en bänkskiva i vit avonite men är oroliga över att det lätt ska bli fläckar av kaffe, rödvin, vinäger osv..

/Elin

Svar: Hej! Fläckar har inte varit något problem, men vi försöker torka bort färgstarka saker ganska direkt. Har lyckats få ett litet hack i bänkskivan när ett glas föll ner från skåpet. Inte superlätt att sköta den då det kan bli spår om du gnuggar för hårt eller drar något ojämnt på (då blir det kanske små streck i ..)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej