Igår hade vi en trevlig eftermiddag och kväll! Karlarna har såg hockey och jag och min vän har stått i köket.. Blev tacos så inga märkvärdiga matlagningskonster krävdes. Till efterrätt tog jag ett säkert kort - men på ett lite annorlunda sätt. Jag gjorde en kladdkakssmet som jag fördelade i portionsformar. Gräddade ca 10 min i 200 grader. De fick svalna lite, sen på med hallon och grädde och sen lite siktad kakao! Smarrigt och genast lite roligare att servera i miniformarna! Smakmässigt tycker jag kombinationen av choklad, hallon och grädde är nästintill oslagbart. Nästa gång funderar jag ändå på att tvista till efterrätten med lite hackad Marianne eller med att strö kanel över.. Kanske apelsinchoklad eller någon annan smak.. Älskar dessa enkla efterrätter som ändå går att variera! 

Igår plockade vi även lite  rönnbär men hittade ingen ståltråd här hemma.. Satte lite rönnblad i utomhuslyktan i alla fall så att det blev lite höstfint där inne. Inomhus tände vi kaminen och så fyllde jag huset med levande ljus. Har man nog många tända ljus tända behövs inga lampor tycker jag!! 

Bilder från Rosvik, tagna förra veckan. Stillsamt och vackert! 



Lite mobilbilder från igår.. 
 Idag har vi druckit kaffe med vänner, sågat till lite lister, köpt ståltråd!! (Om pysselsuget i faller sig) bastat och eldat i kaminen. 

Nu blir det lite söndagsjobb så jag blr redo för en ny arbetsvecka! 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej