Plötsligt händer det - datorn går sönder -och livet rasar samman.. nej, så allvarligt är det inte. Men tänk OM. Tänk på alla bilder och allt som finns sparat. Jag tror att i mitt fall är det bara själva strömkabeln som gått sönder på grund av en liten vattenincident men det innebär att jag sitter på min andra dator (fel dator).
Nyårsafton imorgon! De här mellandagarna gick verkligen fort. Jag som tänkte att jag skulle ha massor med tid för den ultimata nyårsdukningen och meny. Nu har jag "fixat bort" halva menyn och dukningen kommer bli ett ihopkrafs av vad som finns hemma. Vill minnas att jag skrev mitt allra första inlägg här på bloggen den 1a januari 2011. Snart ett år sedan! Jag började dock inte att blogga regelbundet förrän mot sommaren.

Jag blickar tillbaka på året med bilder.. (tack och lov finns ett bloggarkiv med bilder tillgängligt)


Färgglada inspirationsbilder från Bygglov.


Så grönt och fint det hann bli på gården på Torsa! Körsbärsträdet överlevde den kalla vintern och blommade för fullt. I den gula hinken växte squash som vi sedan grillade. Den stora gröna ytan och planteringarna vi gjorde är det jag saknar mest - förutom vännerna där då! Men vännerna finns ju kvar!


Jag tog min examen! Jippi! Efter fyra år på universitet kan jag nu kalla mig lärare! Bilder på ett kort jag fick då och så "damen" som var en av presenterna.


Världens bästa Emilia blev 3 år och vi hade kalas utomhus. Tur att vädret var bra för inomhus var det flyttkaos.
Mellan Rallycrosstävlingarna som vi besökte så flyttade vi våra saker till den nya lägenheten. Från bostadsrätten som var på 55 kvm till hyreslägenheten som är på 81,5 kvm. Tack och lov för att den är nyrenoverad och fräsch - såväl ute som inne. Och goda grannar fanns det även här :-) 

Vi sa adjö till gamla lägenheten. Känns som om det tog hela hösten för att få i ordning den nya lägenheten.

28e augusti kom världens bästa Noomi! Stolt storasyster på bild och stolt 2-barnsmamma!




Det har hänt mycket under året. Min mormor lämnade oss innan sommaren. Det var tungt trots att vi fick ha henne hos oss så länge! Jag tänker på henne när jag serverar kakor på hennes tallrik (som alltid satt på hennes vägg), Emilia har hennes furuspegel (som nu är cerise) och jag brukar minnas tillbaka till dagarna när jag som liten satt på golvet i hennes syrum och sydde mina första saker. Sista terminen på universitet har passerat och som jag kämpade mig igenom som gravid och höll mig vaken både under arbestnätter (i mjölkfabriken) och pluggdagar (för det mesta). Vi var långlediga under sommaren hela familjen. I hela 3,5 månad var jag och Emilia lediga tillsammans och N fick vara ledig med oss under 7 hela veckor. Jag har pendlat mellan hoppfull husletare, till desperat husletare, till inredningsgalen och inspirationsfylld och till stundvis bitter. Jag jobbar på bitterheten och försöka njuta av nuet ;-) Speciellt som mammaledig - vilken underbar och mysig tid det är!!
Jag kan tänka mig att vänta flera år på det rätta huset och nöjer mig med hur bra vi faktiskt har det nu också! Men jag vet att under våren så kliar det i trädgårdsfingrarna och då kommer längtan efter egen trädgård nå sin topp igen. Men det är inte farligt att längta :-) Kan nog inte säga något klokare just nu så sätter punkt på detta ovanligt långa inlägg. 

Eller förresten, några målsättningar inför kommande år inom jobb, fritid, och familj: Jag ska göra mina första vikarietimmar. Jag ska måla och skapa när lusten infinner sig. Jag ska förstås ägna en massa tid åt mina underbara barn och kanske gå på bio för första gången på tio år! (haha, bäst att ta med det som mål annars blir det väl ännu ett biofritt år)

Gott Nytt År vänner och bekanta!

Liknande inlägg

2 kommentarer

Monica

31 Dec 2011 01:33

Åh, vad det är härligt att följa din blogg!

Jag blev så rörd över det du skrev om min moster din mormor, jag saknar henne så mycket. I morgon skall jag gå och tända ett ljus på hennes grav som vi även gjorde under julen... jag önskar er ett GOTT NYTT ÅR och jag hoppas att du orkar fortsätta med dina inspirerade tips och bakverk...

Åse - Interiörguiden

01 Jan 2012 11:33

Jag önskar dig ett fantastiskt 2012 och tycker verkligen du ska ta och komma iväg på bio i år : ) Det är rätt trevligt faktiskt!

Kommentera

Publiceras ej