Vilken underbar dag! Sol och sovmorgon! Började dagen med att rama in en tavla och få upp en tavellist. Vi hade dessutom barnvakt några timmar idag så ett besök på möbleaffären samt sambons syster fick det bli. Och i det huset finns det inspiration och hämta vill jag lova. En färgstark inredning, där gamla ting blir något nytt och allt ihop på ett trendigt snyggt sätt. Till och med köksfläkten har hon gjort om på sitt eget sätt för att skapa den stil hon vill ha.

Väl hemma och efter att middagen landat fortsatte jag med mina ramar. Detta är resultatet.

Bild som jag gjorde för en vecka sen eller nå sånt. Ville bara visa skillnaden när en bild får en ram.



Var tänkt att jag skulle ha den på tavellisten i hallen, men där tippar ramen..

Ramade in lite papper som jag hade..



Dessa hamnade dock på våran minitoalett



Sen hade jag en marimekkotapet att ta vara på..


Dessa färger passar dock inte in i vårt sovrum just nu..

Så just nu nyttjar vi bara en och det är i hallen



Ramade in denna akvarell som jag gjorde förra hösten. Eftersom ramen är tunnare så kan den stå på tavellisten utan att tippa.



Så nu ser det ut såhär i hallen (dörr till stora toaletten)
Helt ärligt så är det kanske lite obalans mellan de två sidorna.. får fundera vidare på det.

Några ramar kvar, minst en ska till Emilias rum.. ska bara bestämma om mitt nuvarande motiv duger eller om jag ska tänka om. (och måla nytt)

Liknande inlägg

2 kommentarer

jenny

09 Apr 2012 00:55

oj har du målat den stora vid toan? vill ha!!! :-D

Julia

09 Apr 2012 10:38

Svar: Den till vänster om toalettdörren är ett tyg som jag spänt över en träram! Ett enkelt och billigt sätt att få till stora tavlor.

Kommentera

Publiceras ej