Det bästa med augusti är mörkret! Ja, tänk, vi går och längtar efter ljuset större delen av året och ändå så känns det så mysigt när mörket smyger sin inpå. Just kombinationen mörker och ljumma kvällar är ofantligt mysigt i mitt tycke. Härom dagen köpte vi en bubbelpool av enklare sort och idag blev det ett premiärbad med sambon. Barnen fick bada de med, men tidigare under kvällen. Blev även lite bastu med nyinköpta lyktor som passade fint i just bastun. Här kommer lite bilder från altan..
 
Enklaste dukningen: några blommor från rabatten nerstoppat i några sylt. och barnmatsburkar.
 
 
Det har blivit många ommöbleringar..  Detta är den senaste varianten på möblering.
 
För någon vecka sedan satt vi ute och åt räkor med några vänner. Vi satt ute även när det spöregnade dså markisen skyddar bra och infravärmen fick värma mina fötter sista timmen utomhus (extremt frusen som jag är)
Oljelampan som hängt med många å¨r nu (tror den fortfarande finns kvar på Åhlens)
bubbelmys! 20 grader ute och 38 grader i vattnet
 
 
Lite blandade bilder blev det denna gång! Så himla underbart det är att bo i hus.. så mycket möjligheter som finns och så gillar jag vår fina by och allt som finns här. (och alla fina människor också).
 

Liknande inlägg

1 kommentarer

68:an

15 Aug 2014 22:47

Så fin och mysig blogg du har!!
Jag som älskar att läsa bloggar har härmed fått en ny favorit med inlägg helt i min smak.
Dessutom så är det SÅ KUL att du börjat jobba med oss på skolan nu hela tiden :)

Gillar din humor hahaha!! ;)
Trevlig Helg!
Kram

Svar: Tack! Så glad över tjänsten jag fått och så glad över mina flamsiga virriga skämtsamma arbetskamrater ;-)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej