Underbara sensommar!! Jag och två vänner har grillat och ätit efterrätt ute. Sen blev det bastu och bubbelpool tills klockan slog tolv. Så mysigt att få tända en massa ljus, ligga där i badet och bara filosofera och titta upp mot himlen. 

Dagens dukning skulle vara med strandtema.. Kanske inte fullt ut, men det var lite det som gav mig inspirationen ikväll. 


Servettringar som jag gjort själv av flätade hampasnören. 
Drivved på mitten av bordet. En glasburk med hampasnören och blåklint och andra blommor från pallkragarna. 


Liten lykta (och gräslök som jag haft även tidigare i sommar) 

Lite vassliknande växter i en större burk som även den är dekorerad med hampasnören. 




Denna sista bild är från baksidan där vi har bubbelpoolen. Flyttade över några av ljusen och oljelampan hit men i övrigt inga lampor. Den stjärnklara himlen kändes effektfull och rogivande och jag älskar hur värmen gör gott för kropp och själ. 
dukning, sommarnatt, strandtema,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej