Idag har jag och minsta sockergrynet spelat lugn julmusik och dragoit fram lite julsaker. Jag känner mig dock lite opeppad än så länge på julen. Jag brukar normalt ha flera sorters julfika klart denna tid på året men i år minskar jag nog ner på både bak och pynt. Och än så länge bloir det definitivt ingen julgran eller några tomtar.. fortsätter på det mer vintriga i den vågade färgskalan vitt-silver-grått och lite svart ;-)
 
Bilder från köket tagna idag men först en bild som påminner om att vi nyligen hade en annan färg på dessa väggar..
 
 
 
Som ni kanske minns så tog vi bort panelen opch därmed även tapeten..
en massa spackel och slipning blev det innan väggarna kunde bli gråa.
 
 
 
 
Inte så juligt ännu kanske och jag kände mig faktsikt rätt missnöjd nyligen i all röra men när jag städade undan lite och tände ljus så kändes det lite bättre.
 
Förutom att släpa fram lite saker så har vi bakat saffranskakor som finns här på bloggen i kategorin "sött- julens smaker" . Där fick jag hjälp av båda barnen. Jag fick även hjälp att laga dessa pinnstolar tidigare idag.. ni vet sån där hjälp som försvårar det hela lite ;-) Jag ger inte upp med mina stolar ännu.. de håller inte så bra men jag envisas med att försöka laga dem då jag gillar dem så mycket!
 
 
jul2015, köket, matplats,

Liknande inlägg

1 kommentarer

Linnea

25 Nov 2015 07:00

Vad mysigt :) Du är en sån bra mamma som har tålamod att låta barnen "hjälpa till" :)

Svar: Ja, för det mesta :)
Inredning och sött! - en samling inspiration

Kommentera

Publiceras ej