Det blev ju ett ganska spontant beslut om att rycka panelen i köket så jag har ingen klar plan med hur jag ska göra eller vill ha det. Valde i alla fall att grunda med tapetgrund över tapeten som var i mathörnan. Eftersom vi bara haft denna tapet i ungefär ett år så vill jag behålla delar av den så ovanför kaklet blir den kvar.. Men vad gör jag med de vita väggarna? 
 
Hämtade lite färgprover idag.. Blir det vitt blir det en varmare vit men att göra nån grå nyans som passar tapeten är också ett alternativ. 
 
Det smartaste vore även att koppla ur luftvärmepumpen så att hela den väggen blir spacklad och klar på en gång.. 
 



Sen så kom jag på idén att om det blir vitt måste jag köpa en ny stringhylla .. Eventuellt den här 
 
Eller den här
 


Ett annat alternativ är att jag skippar stringhyllan och hänger den i vardagsrummet eventuellt med en till likadan bredvid .. Fint när man förlänger dem .. 
 
Olika sorter av strings sortiment ser man på string.se (nej, jag är inte sponsrad jag har bara fastnat för dessa hyllor) 
 


Liknande inlägg

3 kommentarer

camilla

11 Oct 2015 21:34

Försök få tag på en beggad string, så mkt mer liv i en sån än nyproduktion ;)

Svar: Jo jag håller med om det men inte så lätt 😂 sen måste jag ha pocketmodellen så att det inte sticker ut så mycket
Inredning och sött! - en samling inspiration

Linnea

12 Oct 2015 02:50

Oj här var det snabba ryck! :) Har ni redan fått bergvärme? Varför måsten du byta ut stringhyllan om det blir vitt?

Svar: Kändes tråkigt med vitt mot vitt
Inredning och sött! - en samling inspiration

Anonym

12 Oct 2015 06:07

Jag hade målat i den mörka färgen som tapeten har 😉 sen vit stringhylla 👍

Kommentera

Publiceras ej