*trumvirvel* .. här kommer min tillbakablick på 2015
 
Andra året i huset har passerat och mitt inlägg här berör till största del vad vi gjort i huset under året..
 
Började året med att light-renovera toaletten - målade tak och väggar vita och satte upp nya krokar. (På bilden här var dock inte krokarna uppe..)
 
 
 
Från blå tapet - till ljust och fräscht ;-) 
 
Påsk..
 
Var ner till Kalmar i maj - mysig stad!
 
    
Min hemmasnickrade tv-bänk och min trälåda till borde fick ge plats år en "vanlig" ikea-möble och ett mässingbord från Ellos
Under sommaren tapetserade jag Noomis rum! Har även hängt upp hyllor för lite mer förvaring
 
 
Dukade upp ute, slog på infravärmarna (som i år fick utökas i antal) och njöt av svensk sommar, ost, vin och räkor. Här dukning med drivved!
 
Syrran bodde hos oss och hjälpte mig att få till en bättre ordning och mer plats för mer kläder. Byrån fick byta plats för att göra plats åt två klädstänger.
 
I augusti åkte jag till Barcelona med en vän och fick både inspiration till inredning och mat - upplevde fantastisk arkitektur och en underbart värmade sol och hade långa givande samtal med min vän (för att inte tala om alla långa promenader)
 
Naturen .. den älskade naturen..
 
Havet! Många promenader förbi hamnen och stranden här i byn samt måmga promenader över broarna över Rosån. Sista bilden här är från daqgstrippen till Storfrosen.
 
Halva köket fick bli grått när bergvärmen skulle installeras och nya drör skulle dras.
 
Höst och höstpynt!
Några nya efterrätter hann vi testa på.. godast är nog fortfarande allt som smakar saffran! Här en bild på en fräsch efterrätter - en äpplekompott med havreströssel varvat med halvfrusen vaniljsås.
 
Och så december..
 
 
 
Var det bara det här som hände här hemma? Inga större projekt (förutom inköp av möbler, några fruktträd som planterades och en större uppvärmningsinvestering..) Jag har säkert glömt något och hallens nya möbler får jag visa er en annan dag för den är fortfarande inte helt klar ;-)
 
Snipp snapp slut.. så var dett år förbi och ett nytt år är framför oss. Det enda jag vet är att jag ska sy gardiner till Noomis rum av tyg som jag köpte nån gång i början av 2016.. ;-) Förutom detta ytliga hände en massa andra saker förstås men det håller jag för mig själv och mina nära.
 
Och tillslut TACK för att ni tittar in - det betyder faktiskt en hel del för mig!!

Liknande inlägg

3 kommentarer

Linnea

04 Jan 2016 03:37

Kul med tillbakablick! :) Tänk att du både reste till Kalmar, Barcelona och Uppsala under ett år :)

Linnea

04 Jan 2016 03:37

Kul med tillbakablick! :) Tänk att du både reste till Kalmar, Barcelona och Uppsala under ett år :)

Svar: Ja tänka sig ☺️
Inredning och sött! - en samling inspiration

Angelika

15 Jan 2016 20:15

Ni har ett varmt ombonat och mysigt hem. Tack för allt bus vi hittat på under 2015. Men 2016 kommer bli busigare 😉 Pöss 💜

Kommentera

Publiceras ej