Jag vaknade till ett "mamma, visst är det din födelsedag idag?" och ja, det är det och sen efter det fick jag världens längsta kram av finaste lilla E. Tyvärr har jag även varit på begravning och tyvärr är det oftast bara då man träffar alla härliga släktingar jag har! Och då menar jag att det borde ju göras oftare och vid roligare tillfällen också! Så trots begravningsdag har det varit en bra dag. Jag och barnen gick ut och plockade en hel del blommor idag som jag har pyntat med lite här och var så bilderna jag bjuder på idag blir från dagens blommor:
 
 
 
 
Det får nog räcka för den här gången så visar jag resten en annan dag! Syrenbuketten kom mamma med och även den lilla buketten med penséerna. Jag inser dock att jag har lite magert med vaser då alltid allting annat får agera vas.. en syltburk, en kakburk, en konservburk, mjökkkanna eller en saftkanna.. Jag får spana lite på loppis, speciellt efter mindre vaser även om jag tycker att annorlunda saker har sin charm!
 
Hemmgjorda och egenplockade buketter tycker jag är ett bra tips på presenter att ta med sig! Miljövänligt och fint med något som någon gjort/ plockat själv! Det går att göra det så fint med enkla medel. Ser ni till exempel att det är rabarberblad runt klasarna med syrenblommor? Härliga vackra rejäla gröna blad får man med rabarberblad som del i en bukett.
 
Hemmagjord saft och en massa hemmagjort fika blev det förstås och en enklare variant av denna daimtårta.  Hoppas ni haft en bra dag!
blommor, dekoration, egen bukett, födelsedag, rabarberblad, vas, ängsblommor,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Monica L

29 Jun 2012 02:30

Håller helt med dig om att det är så trevligt att träffas men inte bara på begravning, men nu har vi bestämt om en släktträff nästa sommar... Vilka vackra blommor!

Svar: Men vad bra gjort! Ja, visst blev det vackra fastän det är "gratisblommor" :-)
Inredning & sött! - en samling inspiration

Petra

29 Jun 2012 06:25

Älskar konservburkar som vas!! Är även sjukt snygga som ljuslyktor och då kan man även göra små hål i den så det lyser igenom lite.

Kommentera

Publiceras ej